Zielona architektura szkolnego krajobrazu - start |
|
Wpisany przez Administrator
|
wtorek, 26 kwietnia 2016 14:54 |
Uprzejmie informujemy, iż w bieżącym semestrze w Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku realizowany jest projekt z zakresu edukacji ekologicznej pt. „Zielona architektura szkolnego krajobrazu”. Projekt ten wspiera finansowo Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku w ramach programu Małych Grantów Wiosna 2016.
Pracami młodzieży kierują nauczyciele biologii: p. Elżbieta Orlik-Gogacz i p. Agnieszka Baranowska-Moroz oraz nauczyciel geografii p. Wojciech Jegliński. Nad sprawnym przebiegiem zaplanowanych działań pieczę sprawuje pani Dyrektor Barbara Taraszkiewicz. Przedsięwzięcie obejmuje wykonanie i pielęgnację przez uczniów ogródka szkolnego (pn. „Zielona oaza”) pod kierunkiem opiekunów oraz przeprowadzenie szkolnego konkursu fotograficznego „Zieleń miejska wokół nas”. Młodzież uczestnicząca w projekcie: • oprócz wiedzy teoretycznej przyswoi umiejętności praktyczne, ponieważ projektowany ogród szkolny stanie się ważnym narzędziem łączącym teorię z praktyką; • będzie miała okazję nabycia praktycznych umiejętności pielęgnacji roślin, uprawy gleby – nawożenia, pielęgnacji uprawianych roślin, systematyczności, obserwacji i wyciągania wniosków; • stworzy własny projekt ogrodu botanicznego, co podniesie samoocenę uczniów w zakresie ich wiedzy i umiejętności, a także umożliwi rozwijanie zainteresowań zawodowych, wyobraźni przestrzennej, a przede wszystkim odpowiedzialności; • „Zielona oaza” wzmocni świadomość dotyczącą roli roślin szczególnie w przestrzeni miejskiej, która nie jest ich naturalnym ekosystemem oraz wykształci odpowiedzialną postawę za zielone płuca miasta, poprzez to przedsięwzięcie umożliwi kontynuowanie zadania w przyszłości przez kolejnych uczniów; • wykaże się inspiracją do wprowadzania zrównoważonych zmian w otaczającym środowisku i wpłynie na dostarczanie doznań estetycznych, pogłębianie wrażliwości młodego człowieka na piękno i funkcjonalność architektury krajobrazu w lokalnym środowisku; • będzie kształtować wiedzę i umiejętności w praktycznym działaniu na naturalnym materiale oraz będzie miała możliwość współpracy w zespole i doskonalenia tej umiejętności, niezwykle ważnej w życiu dorosłym i zawodowym. Zakładane efekty ekologiczne to przede wszystkim: • inspirowanie postaw badawczych i twórczych wpływających na otaczający nas krajobraz, uświadomienie uczniom roli „zielonych płuc w mieście”; • przygotowanie młodzieży do umiejętnego projektowania i urządzania terenów zieleni z uwzględnieniem zasady zrównoważonego oddziaływania na naturalne środowisko; • kształtowanie postaw uczniowskich dotyczących świadomej odpowiedzialności za podejmowane decyzje w związku z ingerencją człowieka w naturalne zasoby przyrodnicze; • pogłębianie wrażliwości na otaczający krajobraz oraz jego walory estetyczne; • inspirowanie uczniów do racjonalnego zagospodarowania przestrzeni na potrzeby związane z uzyskaniem efektu ekologicznego i kreowaniem wizerunku posesji szkolnej. Zapraszamy wszystkich gimnazjalistów do twórczego włączenia się w planowane działania. Szczegółowa relacja z przebiegu realizacji projektu będzie publikowana na stronie www szkoły. Poniżej regulamin konkursu fotograficznego wraz z kartą zgłoszenia.
Autorzy projektu - Elżbieta Orlik-Gogacz i Wojciech Jegliński
|
Zmieniony: wtorek, 26 kwietnia 2016 22:52 |