Wpisany przez Administrator |
wtorek, 01 marca 2011 00:13 |
Cele wybrane przez szkołę: 1. Nauczyciele w sposób efektywny stosują wybrane elementy OK (cele, nacobezu, informacja zwrotna) 2. Uczniowie uzyskują lepsze wyniki w nauce i na egzaminach dzięki działaniom nauczycieli i współpracy z rodzicami
Warunki, jakie musi spełnić nasza szkoła przed przystąpieniem do panelu: ? Szkoła ukończyła dwa moduły programu szkoleniowego "Doskonalenie pracy szkoły uczącej się" (SUS). ? Szkoła pracuje zgodnie z procedurą SUS. ? Szkoła opisała pracę nad dwoma celami w raporcie z działań szkoły. Zespół nauczycieli w składzie: Justyna Jeżewska, Anna Kaczor, Katarzyna Kozłowska, Agnieszka Baranowska - Moroz, Renata Kołdys opracował raport do 8. punktu. ? Przedstawiciele szkoły uczestniczyli w przynajmniej dwóch panelach w innych szkołach. ? Szkoła współpracuje z innymi szkołami susowskimi - uczestniczy w szkoleniach, spotkaniach regionalnych, konferencjach, pracuje w ramach sieci szkół itp. ? Szkoła przystąpiła do III modułu: Panel koleżeński i przedstawiciele szkoły wzięli udział w szkoleniu ?Przygotowanie do panelu koleżeńskiego, co najmniej 6 miesięcy, a co najwyżej 3 lata przed planowanym terminem panelu (jeśli minęło więcej czasu, szkolenie trzeba powtórzyć). ¨ Szkoła przedstawiła raport z działań szkoły do oceny przez Radę Jakości SUS i otrzymała jej rekomendację. W przypadku warunkowego otrzymania oceny pozytywnej, szkoła jest zobowiązana poprawić raport zgodnie ze wskazówkami recenzentów. Panel koleżeński powinien być zorganizowany w ciągu 8 miesięcy od otrzymania decyzji Rady Jakości. W przypadku oceny negatywnej szkoła może wysłać nowy raport do oceny najwcześniej po roku.
Program Szkoła ucząca się ma na celu doskonalenie warsztatu nauczycieli. Upowszechnia ocenianie kształtujące. Wprowadzając zasady ?organizacji uczącej się i wzmacniając współpracę między nauczycielami, poprawia jakość pracy szkół.
Ocenianie kształtujące, nazywane także ocenianiem pomagającym się uczyć, ma na celu takie ocenienie pracy ucznia, które daje mu rzetelną informację na temat tego co zrobił dobrze, a co powinien poprawić oraz w jakim kierunku może się dalej rozwijać. Ocenianie kształtujące "uczy, jak się uczyć" poprzez:
Przebieg programu - ścieżka szkoleniowa "Doskonalenie metod nauczania i oceniania" I moduł "Ocenianie kształtujące teoria i praktyka II modułu: Doskonalenie pracy szkoły Panel koleżeński
Tytuł Szkoły uczącej się Zwieńczeniem uczestnictwa w programie jest nobilitujący szkołę Tytuł Szkoły uczącej się.
|
Zmieniony: środa, 07 września 2011 22:55 |