Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
bierze udział w projekcie
"Mały Archimedes"
realizując
Program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych
nauk matematyczno - przyrodniczych i przedsiębiorczości
w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty
Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia
Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia
Projekt "Mały Archimedes" skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych z 4 województw: podlaskiego, warmińsko - mazurskiego, lubelskiego i mazowieckiego.
Celem ogólnym projektu jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii i przedsiębiorczości na poziomie szkół gimnazjalnych poprzez realizację opracowanego przez szkołę ?Programu rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych nauk matematyczno - przyrodniczych i przedsiębiorczości.
Realizacja projektu przewidziana jest na okres: od 1 marca 2010 r. do 30 czerwca 2013 r., z podziałem na dwa cykle nauczania:
I cykl - od II semestru 2009/2010 do końca roku szkolnego 2011/2012, w którym uczestniczą uczniowie obecnych klas pierwszych;
II cykl - od I semestru 2010/2011 do końca roku szkolnego 2012/2013, w którym uczestniczyć będą uczniowie rozpoczynający naukę w pierwszej klasie gimnazjum w roku szkolnym 2010/2011.
W ramach projektu uczniowie Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku będą brali udział w:
- zajęciach dodatkowych, rozszerzających treści nauczania z matematyki, fizyki, chemii i biologii;
- kołach naukowych z matematyki, fizyki, chemii i biologii;
- obozach naukowych w czasie ferii letnich;
- ?Festiwalu Innowatorów?, podczas którego naukowcy i studenci z kół naukowych uczelni technicznych przedstawią nowoczesne eksperymenty naukowe;
- wyjazdach na zajęcia laboratoryjne na wyższe uczelnie;
- wyjazdach zagranicznych do Instytutu Maksa Plancka w Getyndze oraz do Europejskiego Ośrodka Badań Jądrowych CERN w Genewie.
Dzięki tym działaniom szkoła wzbogaca swoją ofertę, umożliwiając tym samym rozwój uzdolnień i zainteresowań uczniów w zakresie nauk ścisłych.
Anna Dorota Siemiatycka
|