Projekty i Programy

Innowacje





Comenius
Europejski Dzień Języków Obcych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 listopada 2013 22:24

Uczniowie naszej szkoły, biorący udział w projekcie Comenius Showing Our World Herritage "Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa",  zorganizowali 26 września 2013r. obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych.

Szkolne korytarze zdobiły ręcznie wykonane plakaty promujące naukę języków obcych.


Aby przybliżyć uczniom i nauczycielom z innych krajów nasze język i kulturę uczennice: Anna Jessica Wasilewska (3d), Justyna Kempisty (3b), Anna Szwędrys (3b), Barbara Kamińska (2b), Maja Kłoczko (2b), Marta Kisielewska (1d) i Olga Bielenica (1d) zaśpiewały kanon ,,Panie Janie’’,

Przyćmienie Pobierz

a Barbara Kamińska zaśpiewała polski utwór ludowy pt. ,,Czerwone Jabłuszko”.

Przyćmienie Pobierz

 

Przeczytany został również przez Maję Kłoczko (2b) fragment książki Roalda Dahla ,,Charlie i fabryka czekolady’’ w języku polskim.

Przyćmienie Pobierz

 

Nasi partnerzy z Węgier, Włoch , Francji i Bułgarii wykonali podobne nagrania w swoich językach ojczystych.

Wyniki pracy uczniów (zarówno z naszej szkoły jak i z innych szkół partnerskich) zostały zamieszczone na stronie internetowej projektu. Jeśli chcecie posłuchać kanonu ,,Panie Janie’’ lub fragmentu książki ,,Charlie i fabryka czekolady’’ po węgiersku,  włosku,  francusku lub bułgarsku odwiedźcie stronę:

https://sites.google.com/site/comeniuspro2014/celebration-of-the-european-languages

Cieszymy się bardzo, że w naszej szkole realizowany jest projekt, który pozwala nam poznać języki, tradycje i zwyczaje innych krajów europejskich.

 

Agata Bielenica, 1d

Małgorzata Kosińska, koordynator

 
Głosuj na logo projektu "Showing Our World Heritage” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Nauczyciel   
wtorek, 05 listopada 2013 19:16


KONKURS na logo projektu

„Showing Our World Heritage” Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa

W konkursie wzięło udział 22 uczniów naszej szkoły:

1. Martyna Kapuścińska, kl. 1a

2. Klaudia Kapuścińska, kl. 1a

3. Agata Bielenica, kl. 1d

4. Marcin Dadura, kl. 1d

5. Weronika Drobiszewska, kl. 1d

6. Paulina Jankowska, kl. 1d

7. Marta Kisielewska, kl. 1d

8. Jakub Reut, kl. 1d

9. Weronika Rudzińska, kl. 1d

10. Karolina Sapiega, kl. 1d

11. Kamila Sienica, kl. 1d

12. Martyna Sobczak, kl. 1d

13. Kamila Szulińska, kl. 1d

14. Maria Kulik, kl. 1e

15. Anna Retel, kl. 2a

16. Urszula Tomczyk, kl. 2a

17. Paula Guziejko, kl. 2c

18. Laura Stankiewicz, kl. 2c

19. Joanna Szyc, kl. 2c

20. Żaneta Burba, kl. 2d

21. Agata Ćwirko, kl. 3b

22. Piotr Kosiński, kl. 3b


kliknij w obrazek, by zobaczyć wszystkie prace vv

 

Zgodnie z regulaminem zakodowane prace umieszczamy na stronie internetowej szkoły i w gablocie na korytarzu szkolnym.

Każda klasa i nauczyciele gimnazjum zagłosują na logo na specjalnie przygotowanych kartach dostępnych u koordynatora projektu – p. Małgorzaty Kosińskiej.

Komisja podsumuje wyniki głosowania i ogłosi 3 zwycięskie prace etapu szkolnego.

Planowana data ogłoszenia wyników etapu szkolnego: 08.11.2013r.

Zwycięzców czekają nagrody – niespodzianki.

Nadesłane prace konkursowe:

kliknij pdf, by zobaczyć wszystkie prace

Zmieniony: wtorek, 05 listopada 2013 20:30
 
REGULAMIN KONKURSU na logo projektu „Showing Our World Heritage” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

 



 

REGULAMIN KONKURSU

na logo projektu „Showing Our World Heritage”

Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa


 





 

 
REGULAMIN UDZIAŁU UCZNIÓW W PROJEKCIE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 02 października 2013 21:04

Program „Uczenie się przez całe życie” Comenius Partnerskie Projekty szkół

REGULAMIN UDZIAŁU UCZNIÓW W PROJEKCIE

Showing Our World Heritage

"Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa"

 





 
Język otwiera drzwi! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 26 września 2013 13:06



Różnorodność językowa, wielojęzyczność i nauka języków obcych przez całe życie: to najważniejsze przesłanie w Europie każdego 26 września, w dniu ogłoszonym przez Radę Europy – Europejskim Dniem Języków.

 

Europa może się poszczycić niezwykłym bogactwem językowym − posiada 23 języki urzędowe, a na jej terytorium istnieje ponad 60 lokalnych wspólnot posługujących się językami regionalnymi lub językami mniejszości. Należy również pamiętać o językach, którymi mówią obywatele UE pochodzący z innych krajów i kontynentów.

W tym roku dzień ten będziemy obchodzić wspólnie z partnerami naszego projektu Comenius Showing Our World Heritage "Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa"  z Węgier, Włoch, Francji i Bułgarii.

Każda ze szkół nagra: piosenkę ludową, fragment książki „Kubuś Puchatek” A. A. Milnea lub „Charlie i fabryka czekolady”  R. Dahla oraz kanon „Panie Janie…”. Nagrania będą w językach krajów uczestniczących w projekcie.

Efekty naszej pracy można będzie zobaczyć na stronie internetowej projektu:

 

https://sites.google.com/site/comeniuspro2014/


 

Zapraszamy J

Koordynator projektu

Małgorzata Kosińska


 
Projekt Comenius PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 09 września 2013 18:05

 

Opis projektu partnerskiego

"Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa" (Showing Our Worl Heritage) to dwuletni projekt Comenius w ramach programu Lifelong Learning Programme. Będzie to projekt partnerski, w którym nauczyciele i uczniowie z krajów partnerskich będą mieli okazję do zdobycia wiedzy o miejscach szczególnych dla każdego kraju, stanowiących skarb Europy i świata.

Celem jest stworzenie uczniom szansy na poznanie swoich europejskich kolegów, umożliwienie  rozmowy z nimi oraz zagłębienie się w ich codzienność i zwyczaje, co pomoże młodzieży zrozumieć różnice kulturowe,  nauczyć się tolerancji i akceptacji różnorodności, budowania relacji oraz zdania sobie sprawy z wagi nauki i doskonalenia znajomości języków obcych.

Celem projektu jest wspólne odkrywania wybranych miejsc, które znalazły się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podróż po nieznanych lądach ma uświadomić uczniom wartość dziedzictwa narodowego, które ma wpływ na kształtowanie się naszej przyszłości.

Reasumując, naszym celem jest stworzenie wspólnej platformy, która pozwala na poznanie przeszłości innych kultur, pomaga wpływać na przyszłość, wspiera nauczycieli, umożliwia pokazanie uczniom świata i wskazuje kierunki do samorozwoju.

W jaki sposób projekt będzie zintegrowany z programem uczenia się uczestników w każdej z biorących udział w projekcie organizacji.

W trakcie realizacji projektu zamierzamy pracować z interdyscyplinarnymi treściami, to znaczy mamy zamiar połączyć historię, geografię, sztukę i naukę języków obcych. Poprzez wzbogacanie nauki języka specjalnymi treściami, które interesują uczniów nauka języka stanie się bardziej efektywna.

Naszym celem jest udoskonalenie kompetencji medialnych poprzez umożliwienie studentom samodzielnych poszukiwań w Internecie, tworzenia prezentacji Power Point, ćwiczenia umiejętności językowych poprzez video-konferencje czy zachęcanie uczniów do komunikowania się za pośrednictwem naszej strony internetowej projektu.

Cele projektu dotyczące uczniów:

- poznanie miejsc światowego dziedzictwa w ich ojczyźnie i za granicą;

- uświadomienie im koncepcji światowego dziedzictwa;

- poprawa umiejętności językowych uczniów;

- rozwijanie umiejętności geograficznych uczniów poprzez umiejętność czytania map, poznawanie znaków;

- szeroko rozumiany rozwój kompetencji historycznych uczniów;

- stymulowanie wzrostu zaangażowania i samodzielności  uczniów w procesie uczenie się;

- inspirowanie uczniów do samokształcenia;

- doskonalenie umiejętności kluczowych w zakresie używania odpowiednich narzędzi do przeprowadzania badań i analiz;

- rozwijanie kreatywności w tworzeniu dzieł sztuki i produkcji cyfrowych;

- budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie poprzez możliwość samodzielnego radzenia sobie z zadaniami i stawiania sobie celów ;

- świadomość bycia częścią kilku społeczności oraz tego, że wszystkie one są równe i ważne - rodzina, szkoła, przyjaciele, kraj i Europa;

- potrzeba budowania relacji wykraczających poza granice państw;

- odkrywanie różnorodności kulturowych i różnych systemów szkolnych;

- rozwijanie swoich umiejętności w zakresie technologii informacyjnych;

- stworzenie dialogu między narodami;

- uświadomienia im, co to znaczy być obywatelem Europy;

- poprawa umiejętności społecznych poprzez wyjazdy w ramach wymiany.

Cele projektu dotyczące kadry:

- poprawa umiejętności językowych;

- wymiany najlepszych praktyk;

- bycie otwartym na wprowadzanie nowych, innowacyjnych metod nauczania;

- zwiększenie świadomości, że nigdy nie jest późno, aby nauczyć się nowych metod;

- poszerzenie perspektyw nauczycieli;

- stymulowanie wzrostu zaangażowania uczniów i samodzielności w procesie uczenia się;

- inspirowanie uczniów do samokształcenia;

Problemy, którymi zamierzamy zajmować się:

- niska motywacja uczniów do nauki;

- niskie poczucie własnej wartości i pewności siebie;

- brak praktyki językowej, zbytnia nieśmiałość, by rozmawiać w języku obcym;

- słaba osiągnięcia edukacyjne;

- brak umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;

- niedocenianie przeszłości;

- niedostrzeganie wartości i znaczenia Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Uczestnicy



Koordynator projektu

Małgorzata Kosińska

Zmieniony: poniedziałek, 07 października 2013 21:44
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 Następna > Ostatnie >>

Strona 2 z 2