Projekty i Programy

Innowacje





Projekt Comenius PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 09 września 2013 18:05

 

Opis projektu partnerskiego

"Poznawanie Naszego Światowego Dziedzictwa" (Showing Our Worl Heritage) to dwuletni projekt Comenius w ramach programu Lifelong Learning Programme. Będzie to projekt partnerski, w którym nauczyciele i uczniowie z krajów partnerskich będą mieli okazję do zdobycia wiedzy o miejscach szczególnych dla każdego kraju, stanowiących skarb Europy i świata.

Celem jest stworzenie uczniom szansy na poznanie swoich europejskich kolegów, umożliwienie  rozmowy z nimi oraz zagłębienie się w ich codzienność i zwyczaje, co pomoże młodzieży zrozumieć różnice kulturowe,  nauczyć się tolerancji i akceptacji różnorodności, budowania relacji oraz zdania sobie sprawy z wagi nauki i doskonalenia znajomości języków obcych.

Celem projektu jest wspólne odkrywania wybranych miejsc, które znalazły się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podróż po nieznanych lądach ma uświadomić uczniom wartość dziedzictwa narodowego, które ma wpływ na kształtowanie się naszej przyszłości.

Reasumując, naszym celem jest stworzenie wspólnej platformy, która pozwala na poznanie przeszłości innych kultur, pomaga wpływać na przyszłość, wspiera nauczycieli, umożliwia pokazanie uczniom świata i wskazuje kierunki do samorozwoju.

W jaki sposób projekt będzie zintegrowany z programem uczenia się uczestników w każdej z biorących udział w projekcie organizacji.

W trakcie realizacji projektu zamierzamy pracować z interdyscyplinarnymi treściami, to znaczy mamy zamiar połączyć historię, geografię, sztukę i naukę języków obcych. Poprzez wzbogacanie nauki języka specjalnymi treściami, które interesują uczniów nauka języka stanie się bardziej efektywna.

Naszym celem jest udoskonalenie kompetencji medialnych poprzez umożliwienie studentom samodzielnych poszukiwań w Internecie, tworzenia prezentacji Power Point, ćwiczenia umiejętności językowych poprzez video-konferencje czy zachęcanie uczniów do komunikowania się za pośrednictwem naszej strony internetowej projektu.

Cele projektu dotyczące uczniów:

- poznanie miejsc światowego dziedzictwa w ich ojczyźnie i za granicą;

- uświadomienie im koncepcji światowego dziedzictwa;

- poprawa umiejętności językowych uczniów;

- rozwijanie umiejętności geograficznych uczniów poprzez umiejętność czytania map, poznawanie znaków;

- szeroko rozumiany rozwój kompetencji historycznych uczniów;

- stymulowanie wzrostu zaangażowania i samodzielności  uczniów w procesie uczenie się;

- inspirowanie uczniów do samokształcenia;

- doskonalenie umiejętności kluczowych w zakresie używania odpowiednich narzędzi do przeprowadzania badań i analiz;

- rozwijanie kreatywności w tworzeniu dzieł sztuki i produkcji cyfrowych;

- budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie poprzez możliwość samodzielnego radzenia sobie z zadaniami i stawiania sobie celów ;

- świadomość bycia częścią kilku społeczności oraz tego, że wszystkie one są równe i ważne - rodzina, szkoła, przyjaciele, kraj i Europa;

- potrzeba budowania relacji wykraczających poza granice państw;

- odkrywanie różnorodności kulturowych i różnych systemów szkolnych;

- rozwijanie swoich umiejętności w zakresie technologii informacyjnych;

- stworzenie dialogu między narodami;

- uświadomienia im, co to znaczy być obywatelem Europy;

- poprawa umiejętności społecznych poprzez wyjazdy w ramach wymiany.

Cele projektu dotyczące kadry:

- poprawa umiejętności językowych;

- wymiany najlepszych praktyk;

- bycie otwartym na wprowadzanie nowych, innowacyjnych metod nauczania;

- zwiększenie świadomości, że nigdy nie jest późno, aby nauczyć się nowych metod;

- poszerzenie perspektyw nauczycieli;

- stymulowanie wzrostu zaangażowania uczniów i samodzielności w procesie uczenia się;

- inspirowanie uczniów do samokształcenia;

Problemy, którymi zamierzamy zajmować się:

- niska motywacja uczniów do nauki;

- niskie poczucie własnej wartości i pewności siebie;

- brak praktyki językowej, zbytnia nieśmiałość, by rozmawiać w języku obcym;

- słaba osiągnięcia edukacyjne;

- brak umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;

- niedocenianie przeszłości;

- niedostrzeganie wartości i znaczenia Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Uczestnicy



Koordynator projektu

Małgorzata Kosińska

Zmieniony: poniedziałek, 07 października 2013 21:44