Strona Główna

Archiwum

Wycieczka "Śladami Jana Pawła II" PDF Drukuj Email
poniedziałek, 07 czerwca 2010 17:10

W dniach 28-30 maja uczestniczyliśmy w wyciecze, którą zorganizowała s.Ilona.

W ciągu tych 3 dni zobaczyliśmy Katedrę na Wawelu z grobami królów Polski. Z wielkim wzruszeniem i modlitwą nawiedziliśmy grób pary prezydenckiej-państwa Kaczyńskich tragicznie zmarłych pod Smoleńskiem. Byliśmy również w Łagiewnikach-Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Właśnie tam umarła św. s. Faustyna, której objawił się Jezus Miłosierny. Z Krakowa udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie mieliśmy nocleg. W Kalwarii zwiedziliśmy Klasztor Ojców Bernardynów i Górę Ukrzyżowania na kalwaryjskich dróżkach. Nocą najgorsze było to, że zostaliśmy szybko "spacyfikowani" przez naszych opiekunów-s.Ilonę, s.Amabilis i panią pedagog-Dorotę Gorlo-Szczecina.
Ranek także był koszmarny. Bardzo nie chciało nam się wstać.

Po śniadaniu pojechaliśmy do Wadowic, aby zwiedzić Bazylikę Nawiedzenia NMP i rodzinny dom Jana Pawła II. Niektórzy zasmakowali "papieskich" kremówek. Następnie wyruszyliśmy do Inwałdu, gdzie znajduje się "Miasteczko Marzeń", czyli miniaturowe obiekty z różnych stron świata. Było tam też kilka innych atrakcji, np.: koło młyńskie, "Pirat", zielony labirynt i autoscooter.

Na obiad wróciliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, a stamtąd pojechaliśmy do Częstochowy na jasnogórski apel. Widok Jasnej Góry nocą jest cudowny.

Droga powrotna do Olecka przebiegała bardzo radośnie. W jedną i drugą stronę towarzyszyły nam fale radiowe "RFFMM" nadawane przez s.Ilonę.

Wycieczka była niesamowita. W ciągu zaledwie 3 dni zwiedziliśmy mnóstwo miejsc. Zmęczeni, ale ogromnie zadowoleni wróciliśmy do swoich domów.

Naszą radość przedstawiamy na załączonych zdjęciach.

Iwona Domańska, Gabriela Cieślukowska, Ewelina Godlewska kl. II B.