Strona Główna

MPKZ-P

Archiwum





Kobieta i mężczyzna, czyli równość PDF Drukuj Email
czwartek, 06 czerwca 2013 11:14

W ramach realizacji projekt edukacyjnego „Wizerunek kobiet i mężczyzn w reklamach” grupa drugoklasistów podjęła się analizy reklam – tekstów kultury – pod kątem stereotypowego ujmowania w nich wizerunku kobiet i mężczyzn. Uznaliśmy, że wiele obrazków reklamowych powiela krzywdzące stereotypy płciowe zamiast je przełamywać. Uważamy, że media, które są podstawowym źródłem informacji, mogą wpłynąć na kształtowanie świadomości społecznej w kwestii równouprawnienia płci, dlatego zrealizowaliśmy reklamy, które ukazują kobiety i mężczyzn w nieschematycznych rolach.

Nikola Andrelczyk: Aby stworzyć scenariusz i nagrać film reklamowy musieliśmy zdobyć wiedzę na temat specyfiki reklamy jako tekstu kultury. Poznaliśmy historię reklamy, analizowaliśmy plakaty reklamowe z początku XX wieku oraz pierwsze reklamy telewizyjne. Nauczyliśmy się budować hasła reklamowe, które bazują na środkach stylistycznych, grach słownych, frazeologizmach czy przysłowiach. Poznaliśmy językowe środki perswazji, wiemy też jak odróżnić informację od opinii i manipulacji.

Przyćmienie Pobierz

Justyna Kempisty: Nagranie filmu reklamowego jest trudną sztuką, której próbowaliśmy sprostać. Dzięki pracy nad naszymi amatorskimi produkcjami nauczyliśmy się w sposób kreatywny działać w grupie i realizować zadania z wykorzystaniem różnych źródeł informacji.

Przyćmienie Pobierz

Magdalena Nyga