Strona Główna

Wycieczka po Wielkopolsce PDF Drukuj Email
środa, 16 listopada 2011 16:55

fot. A. Kalinowska

W dniach 19–21.10.2011 roku odbyła się szkolna wycieczka do Poznania pod opieką pań: Anny Kaczor i Aliny Kalinowskiej.

Jako pierwszą zwiedziliśmy osadę w Biskupinie. Było to bardzo pouczające, gdyż dowiedzieliśmy się jak żyli i czym zajmowali się nasi przodkowie. Następnie obejrzeliśmy piękny kościół w Gąsawie. Na wszystkich uczestnikach wycieczki duże wrażenie wywarło bogato zdobione wnętrze i obraz Matki Boskiej. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy była Katedra w Gnieźnie. Zobaczyliśmy tam, dotychczas znane nam tylko z książek od historii, słynne Drzwi Gnieźnieńskie. Po całodziennym zwiedzaniu dojechaliśmy do Poznania i zakwaterowaliśmy się w naszym hotelu.

Drugiego dnia już od wczesnych godzin podziwialiśmy piękno Poznania. Zwiedziliśmy m.in. słynne kościoły i zobaczyliśmy znane pomniki. O godzinie 12.00 z zaciekawieniem obejrzeliśmy poznańskie koziołki trykające na wieży ratusza. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Instrumentów, w którym najbardziej zaciekawił nas bęben służący do wywoływania deszczu. Następnie udaliśmy się do jednej z najbardziej urokliwych części Poznania – Ostrowa Tumskiego. Zwiedziliśmy Bazylikę Archikatedralną świętych Apostołów Piotra i Pawła. Katedra ta jest miejscem pochówku króla Przemysła II, według tradycji również Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Zobaczyliśmy tam również podziemne krypty. Ostatnią atrakcją tego dnia była wizyta w Palmiarni. Zachwyciły nas znajdujące się tam egzotyczne rośliny oraz zwierzęta. Największe wrażenie wywarły na nas gadające papugi z gatunku ara o imionach Dobra i Dobry. Po całodziennym podziwianiu Poznania, pełni wrażeń, wróciliśmy do naszego hotelu.

Ostatniego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Nie oznaczało to jednak końca zwiedzania. Odwiedziliśmy piękny Pałac w Rogalinie wraz z ogrodem w którym znajdowały się około 300-letnie dęby – Lech, Czech i Rus. Następnie udaliśmy się do Zamku w Kórniku. Niestety nie ukazała się nam, strasząca tam według legend, Biała Dama. Było to ostatnie miejsce, które zwiedziliśmy.

Po długiej podróży, pełni wrażeń i nowych doświadczeń, wróciliśmy do Olecka. Wspomnienia z tej wycieczki pozostaną z nami na zawsze.