Strona Główna

Wakacje z „Małym Archimedesem" PDF Drukuj Email
poniedziałek, 05 września 2011 06:00

fot. W. Kisielewska

W dniach 25 czerwca – 1 lipca 2011 r. dwie uczennice Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku – Weronika Kisielewska III a oraz Magdalena Michałowska III d – uczestniczyły w wyjeździe naukowym do Czech i Niemiec,
zorganizowanym w ramach realizowanego w naszej szkole projektu
„Mały Archimedes”. W wycieczce uczestniczyła także młodzież z województwa lubelskiego oraz innych gimnazjów warmińsko-mazurskiego.

Jako pierwszy zwiedziliśmy Wrocław i jego największe atrakcje: Panorama Racławicka, Ostrów Tumski, Stare Miasto, Kościół Św. Krzyża, Katedra Wrocławska. Następnym punktem wycieczki było jedne z najpiękniejszych miast Europy Praga i jej najsłynniejsze miejsca: Hradczany, Rynek Staromiejski, Plac Wacława.

W dalszej kolejności pojechaliśmy do stolicy Bawarii w Niemczech - Monachium. Podziwialiśmy Bramy Miejskie (Isartor, Sendlinger Tor, Karlstor), Katedrę Najświętszej Maryi Panny, Kościół Św. Piotra, Stary i Nowy Ratusz, Stadion Olimpijski. Deutsches Museum stanowiło główną atrakcję tego miasta.

Następnego dnia udaliśmy się do Norymbergii, gdzie odwiedziliśmy Turm der Sinne, czyli muzeum nauki i technik, zaprojektowanego z myślą o nastolatkach.
Kończąc pobyt w Niemczech poznaliśmy miasto Poczdam i jego zabytki, jak: Pałac Sanssouci, Alexandrówkę i Bramę Brandenburską.

Ostatnim punktem naszego wyjazdu był Poznań.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Zawarłyśmy wiele nowych znajomości z rówieśnikami z innych szkół. Mile będziemy wspominać czas spędzony na wyjeździe.