Pieniny Środkowe – najpiękniejsze w łańcuchu Karpat PDF Drukuj Email
poniedziałek, 18 czerwca 2018 00:02

W pierwszych dniach czerwca 2018r. odbyła się wycieczka w Pieniny, w której brali udział uczniowie klas II i III gimnazjum. Organizatorem i kierownikiem wyjazdu była pani Anna Kaczor, a opiekę nad uczestnikami sprawowały nauczycielki: pani Mariola Kłosińska, Pani Małgorzata Żabicka oraz pani Justyna Jeżewska.

Z Olecka wyjechaliśmy o godz. 20 w niedzielę 3 czerwca. Do Sromowiec Kątów – naszego miejsca docelowego, dotarliśmy następnego dnia ok. godz. 8 rano. Pierwszą atrakcją wyjazdu było zwiedzanie pawilonu wystawowego Pienińskiego Parku Narodowego na przystani flisackiej i spływ rzeką Dunajec łodziami flisackimi. Wszyscy uczestnicy wycieczki byli zachwyceni widokami i zafascynowani opowieściami flisaków. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie wąwozu Homole. Tam dowiedzieliśmy się m.in. o Niepylaku Apollo – symbolu Pienińskiego Parku Narodowego. Po spacerze wjechaliśmy kolejką linową na górę Palenicę i próbowaliśmy wody leczniczej. Po dniu pełnym przygód udaliśmy się do schroniska, w którym mieliśmy nocleg.

Następnego dnia wczesnym ranem udaliśmy się żółtym szlakiem na Trzy Korony – najwyższy szczyt Pienin Środkowych. Znaleźliśmy się na wysokości 982m n.p.m. Mieliśmy okazję zobaczyć niesamowitą panoramę polskich gór. Dowiedzieliśmy się też o św. Kindze i pustelniku zamieszkującym niegdyś tamte góry. Po zejściu ze szczytu zwiedziliśmy pawilon wystawowy PPN w Sromowcach Niżnych i przekroczyliśmy granicę ze Słowacją. Zmęczeni długą wędrówką wróciliśmy do schroniska.

Ostatni dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania zamku i korony zapory w Niedzicy. Następnie przepłynęliśmy gondolami do Czorsztyna, gdzie poznaliśmy historię kolejnego zamku. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zobaczenie pawilonu wystawowego PPN w Czorsztynie i bacówki, w której dowiedzieliśmy się o produkcji oscypków. Ostatnią atrakcją był wjazd na górę Wdżar. Na niej można spotkać skałę wulkaniczną – andezyt. O godz. 16.00 we środę 6 czerwca wyruszyliśmy w drogę powrotną do Olecka, gdzie przyjechaliśmy ok. godz. 4 rano następnego dnia. W trakcie całego wyjazdu cieszyliśmy się z pięknej pogody, a humory dopisywały wszystkim uczestnikom wycieczki.