Strona Główna

MPKZ-P

Archiwum





PDF Drukuj Email
wtorek, 01 marca 2011 00:13


*UDZIAŁ SZKOŁY W PROGRAMIE*


   Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku uczestniczy w programie - Ocenianie kształtujące w SUS? od września 2008 r. W roku szkolnym 2010/2011 przystąpiliśmy do ostatniego etapu, jakim jest Panel koleżeński. Obecnie pracujemy nad raportem z działań szkoły.

Cele wybrane przez szkołę:

1. Nauczyciele w sposób efektywny stosują wybrane elementy OK (cele, nacobezu, informacja zwrotna)

2. Uczniowie uzyskują lepsze wyniki w nauce i na egzaminach dzięki działaniom nauczycieli i współpracy z rodzicami

 

        Warunki, jakie musi spełnić nasza szkoła przed przystąpieniem do panelu:

?       Szkoła ukończyła dwa moduły programu szkoleniowego "Doskonalenie pracy szkoły uczącej się" (SUS).

?       Szkoła pracuje zgodnie z procedurą SUS.

?       Szkoła opisała pracę nad dwoma celami w raporcie z działań szkoły. Zespół nauczycieli w składzie: Justyna Jeżewska, Anna Kaczor, Katarzyna Kozłowska, Agnieszka Baranowska - Moroz, Renata Kołdys opracował raport do 8. punktu.

?       Przedstawiciele szkoły uczestniczyli w przynajmniej dwóch panelach w innych szkołach.

?       Szkoła współpracuje z innymi szkołami susowskimi - uczestniczy w szkoleniach, spotkaniach regionalnych, konferencjach, pracuje w ramach sieci szkół itp.

?       Szkoła przystąpiła do III modułu: Panel koleżeński  i przedstawiciele szkoły wzięli udział w szkoleniu ?Przygotowanie do panelu koleżeńskiego, co najmniej 6 miesięcy, a co najwyżej 3 lata przed planowanym terminem panelu (jeśli minęło więcej czasu, szkolenie trzeba powtórzyć).

¨       Szkoła przedstawiła raport z działań szkoły do oceny przez Radę Jakości SUS i otrzymała jej rekomendację. W przypadku warunkowego otrzymania oceny pozytywnej, szkoła jest zobowiązana poprawić raport zgodnie ze wskazówkami recenzentów. Panel koleżeński powinien być zorganizowany w ciągu 8 miesięcy od otrzymania decyzji Rady Jakości. W przypadku oceny negatywnej szkoła może wysłać nowy raport do oceny najwcześniej po roku.

 

>Relacja ze szkolenia - Przygotowanie do panelu koleżeńskiego przeprowadzonego przez trenerkę SUS Bernadettę Czerkawską (ze strony CEO)<




Program Szkoła ucząca się  ma na celu doskonalenie warsztatu nauczycieli. Upowszechnia ocenianie kształtujące. Wprowadzając zasady ?organizacji uczącej się i wzmacniając współpracę między nauczycielami, poprawia jakość pracy szkół.

 

Ocenianie kształtujące, nazywane także ocenianiem pomagającym się uczyć, ma na celu takie ocenienie pracy ucznia, które daje mu rzetelną informację na temat tego co zrobił dobrze, a co powinien poprawić oraz w jakim kierunku może się dalej rozwijać.

Ocenianie kształtujące "uczy, jak się uczyć" poprzez:

  • zrozumienie przez uczniów tego, jak się uczą
  • pomaganie uczniom w wypracowaniu własnych strategii "uczenia się jak się uczyć"
  • modyfikację procesu uczenia się i włączanie uczniów w kształtowanie tego procesu
  • przygotowanie uczniów do oceny koleżeńskiej i samooceny.

Przebieg programu - ścieżka szkoleniowa "Doskonalenie metod nauczania i oceniania"
(SUS-OK):

I moduł     "Ocenianie kształtujące teoria i praktyka

II modułu:  Doskonalenie pracy szkoły

Panel koleżeński

 

Tytuł Szkoły uczącej się

Zwieńczeniem uczestnictwa w programie jest nobilitujący szkołę Tytuł Szkoły uczącej się.
Tytułem Szkoły uczącej się może pochwalić się ponad 130 szkół z całej Polski.

 

Zmieniony: środa, 07 września 2011 22:55