Strona Główna

MPKZ-P

Archiwum





MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU PDF Drukuj Email

Problematyka czytelnictwa jest w naszej szkole szczególnie ważna, dlatego podjęliśmy ten problem na zajęciach z edukacji medialnej. Zaczęliśmy od omówienia spotów społecznych promujących czytanie:

https://www.youtube.com/watch?v=KhrCozn5mi0

https://www.youtube.com/watch?v=RAiJ-f51ngU

https://www.youtube.com/watch?v=-HG553zYlIw

https://www.youtube.com/watch?v=OoIl3eEQF5k

 

Po szczegółowej analizie tychże spotów zadaniem uczniów było napisanie przemowy, w której przekonają słuchaczy o wartości i potrzebie czytania używając odpowiednio uszeregowanych argumentów, zgodnie z zasadami retoryki.


Czy warto czytać?

Sprawdź się! – konkurs wiedzy o lekturach

Uczniowie stworzyli własne Quizy, sprawdzające wiedzę z lektur! Sprawdź się i Ty!

Książkowy quiz
lekturowo
quiz lekturowy

Jak ocenić tekst kultury? - recenzja

„Nie oceniaj książki po okładce” -  w tym przypadku znane przysłowie zostało rozpatrzone przez uczniów dosłownie. Zadaniem uczniów było nagranie audio lub audio-video recenzji dowolnej książki. Efekty są naprawdę imponujące-zachęcamy do zapoznania się z poniższymi pracami.

Może właśnie Ty sięgniesz po którąś z tych książek!


NAGRANIA AUDIO-WIDEO:

Gra o tron - George R. R. Martin
Dary Anioła - Cassandra Clare
Przyćmienie Pobierz

Mój przyjaciel zdrajca -Maria Nurowska

Przyćmienie Pobierz

Pretty Little Liars - Sara Shepard

Przyćmienie Pobierz

Robinson Cruzoe - Daniel Defoe

Przyćmienie Pobierz

Titanic

Przyćmienie Pobierz

Wiedźmin-Andrzej Sapkowski

Przyćmienie Pobierz

NAGRANIA AUDIO:

Co gryzie Gilberta Grape'a - Peter Hedges
Pobierz

Gra o tron - George R. R. Martin

Pobierz

Nie mów nikomu -Harlan Coben

Pobierz

Romeo i Julia - William Szekspir

Pobierz

Skąpiec -Molier

Pobierz

Stary człwiek i morze - Ernest Hemingway

Pobierz

Ten Obcy - Irena Jurgielelwiczowa

Pobierz

W pustyni i wpuszczy - Henryk Sienkiewicz

Pobierz

Władca Pierścieni - J. R. R. Tolkien

Pobierz

Audiobook

Projektem wieńczącym pracę na zajęciach z edukacji medialnej w roku szkolnym 2013/2014 było nagranie audiobooka przez każdą z klas. Uczniowie pracowali na zajęciach. Rezultaty prezentujemy poniżej:


II a
Pobierz
II b

Pobierz

Pobierz

Pobierz

Pobierz

Pobierz

II c

Pobierz

Pobierz

Pobierz

II d

Pobierz

Pobierz


I półrocze roku szkolnego 2014/2015

KASIĄŻKA. Magia słowa (z przeniesienia z II semestru roku szkolnego 2013/2014)

Czytać od deski do deski.

Książki i biblioteki.

Talent czy umiejętność – o sztuce opowiadania.

Lektury z dzieciństwa mogą meblować głowy na całe życie.

Czytanie ze zrozumieniem – test.

MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU

„Czytaj dzieciom 20 minut dziennie- codziennie!”;

„Cała Polska czyta dzieciom”;

„Czytajmy dzieciom od urodzenia”;

Powyższe hasła ze spotów społecznych promujących czytanie dzieciom, pokazują jak ważne jest czytanie od najmłodszych lat. Z pewnością lektury z dzieciństwa mogą meblować głowy na całe życie… Nawyki i upodobania czytelnicze przenosimy często dzieciństwa
w okres młodzieńczy, a potem w życie dorosłe. Jak trudna jest sztuka czytania dzieciom przekonali się uczniowie realizujący innowację z edukacji medialnej.

Poniżej prezentujemy wyniki interpretacji lektury z dzieciństwa.

 

 

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

Przyćmienie Pobierz

MUZEA. Ocalić od zapomnienia

Muzea i kolekcje – funkcje gromadzonych przedmiotów.

Jak interpretować dzieła sztuki?

Myśl inaczej – muzeum jako źródło inspiracji.

Historie ukryte w kolekcjach.

Tworzymy kufer opowieści.

Moja własna wystawa muzealna. Praca zaliczeniowa.

MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU

Inspiracje muzealne – uczniowie w rolach encyklopedystów.

Obiekt: Zielnik Syreniusza / zielnik mchów 

Typ zadania: Ćwiczenie językowe. Gry i zabawy słowne: nadawanie nazw, słowotwórstwo czy kalambury, wzbogacają zasób słów i rozwijają umiejętność precyzyjnego wyrażania się.

Dzieło zawiera opisy 765 roślin leczniczych wraz z ich zastosowaniem. Oprócz przepisów na leki można w nim znaleźć również przepisy na potrawy, sposoby zwalczania szkodników, leczenia bydła domowego itd., a także dawne ludowe zwyczaje i obrzędy związane z roślinami. Uczniowie wybierali ilustracje trzech rośliny z zielnika. Wyobrazili sobie, że są ich odkrywcami i nadali im własne nazwy. Nadali tym nazwom charakter. Niektóre z tych roślin są trujące, a inne lecznicze, jedne pięknie pachną, a inne są przydatne w kuchni…

Oto wyniki pracy.

1. 2.

KUFER OPOWIEŚCI

Czy wiesz, co wydarzyło się dawno, dawno temu? Co mają wspólnego rytm i historia? Czy chcesz oczarowywać kogoś swoimi opowieściami?

Sztuka opowiadania pomaga nadać głęboki sens prostym rzeczom i codziennym zadaniom. W muzeum pomaga przybliżyć cenne, ale odległe eksponaty. Pozwala wydobyć „ludzką twarz” rzeczy. Umożliwia nieoczywiste połączenia między pozornie odległymi treściami. Zachęca do rozmowy o tematach naprawdę ważnych. Sprawia, że trudne pytania stają się do uniesienia…

Uczniowie otworzyli się na swoją opowieść, znaleźli  słuchaczy i dali się jej ponieść!

NAGRANIA AUDIO-WIDEO:

Ford Mustang
Przyćmienie Pobierz


Historia osy
Przyćmienie Pobierz


Niezwyła łopata
Przyćmienie Pobierz


Opowieść o kamiennym orzełku
Przyćmienie Pobierz


NAGRANIA AUDIO:

Do trzech razy sztuka
Pobierz

Maszyna możliwości
Pobierz

Niezwykła legenda
Pobierz

Puszka na herbatę
Pobierz

Życie kartki
Pobierz

Interpretacja dzieła sztuki

Opisy dzieł sztuki Teatr Wielki

Stwórz własną wystawę!

Co to jest kolekcja? Co to jest wystawa?

Kolekcja to zbiór przedmiotów zgromadzonych ze względu na jakąś ich wspólną cechę. Są różne kolekcje. Paszczak mieszkający w Dolinie Muminków zbierał rośliny i znaczki, Państwo Sosenkowie z Krakowa zbierają zabawki; artysta Robert Kuśmirowski w swoich pracach zastanawia się nad fenomenem kolekcjonowania.  Kolekcja może służyć radości kolekcjonera, może mieć cele naukowe lub artystyczne. Kolekcja to zbiór rzeczy, wystawa to komunikat. Wiadomość zawarta w wystawie, zależnie od intencji jej twórcy, może być bardziej lub mniej czytelna dla odbiorcy. Celem wystawy może być przekazywanie konkretnych wiadomości (wystawy edukacyjne) lub określonych emocji, wrażeń i znaczeń (wystawy sztuki). W każdym przypadku jednak wystawa czerpie z jakiegoś zbioru rzeczy i używa ich jako nośników treści, stawiając je w nowych kontekstach i nadając im nowe znaczenia.

TEATR. Świat widza i aktora

ü Dlaczego ludzie stworzyli teatr? Antyczny rodowód teatru.

ü Teatr - nieodzowny element kształcenia kulturowego. Rodzaje teatrów i widowisk teatralnych.

ü Aktor był, jest i będzie żywą teraźniejszością teatru – rzecz o sztuce aktorskiej
na przestrzeni wieków. (konwencje teatralne)

Prowadzący zajęcia

Mariola Zdancewicz