AKTUALNOŚCI 2010/2011
Inauguracja roku szkolnego 2010/2011
1.09.2010 r.
fot. M. Mularczyk
List do uczniów polskich szkół
na rozpoczęcie roku szkolnego 2010/2011
Marka Michalaka - Rzecznika Praw Dziecka
Ważna informacja
dla uczniów klas pierwszych, przystępujących
do testów diagnozujących z języków obcych nowożytnych.
Uprzejmie przypomina się, iż zaplanowany na dzień 1 września 2010 r. (środa) test kompetencji, zostanie przeprowadzony w godz. 1100 - 1145.
Szczegółowe informacje dotyczące organizacji i przebiegu testu zostaną przekazane uczniom na spotkaniach z wychowawcami 1 września 2010 r. o godz. 945.
Poniża tabela przedstawia miejsce przeprowadzenia testów oraz liczbę przystępujących do nich uczniów.
ODDZIAŁ |
JĘZYK |
|||||
ANGIELSKI |
NIEMIECKI |
FRANCUSKI |
||||
sala |
ilość uczniów |
sala |
ilość uczniów |
sala |
ilość uczniów |
|
I A |
101 |
21 |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
I B |
204 |
27 |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
I C |
-------- |
-------- |
201 |
22 |
-------- |
-------- |
I D |
202 |
23 |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
I E |
105 |
22 |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
Listy uczniów zdających w poszczególnych salach dostępne są na tablicy informacyjnej.
Uwaga! Wszyscy uczniowie klas pierwszych mają obowiązek przystąpienia do testu.
Anna Siemiatycka
Dyrektor
Francuskie wakacje
fot. W. Jegliński
W dniach 4 – 17 lipca 2010 roku pięcioro uczniów Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku doskonaliło wiedzę i umiejętności z języka francuskiego na ogólnopolskim obozie językowym dla młodzieży gimnazjalnej i szkół średnich w Olsztynie.
Obóz został zorganizowany w ramach porozumienia Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie z Centrum Polsko-Francuskim Côtes d’Armor – Warmia i Mazury oraz ze Stowarzyszeniem Kulturowym „Borussia”. Patronat honorowy nad obozem sprawował Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty. Udział uczniów naszego województwa w obozie był bezpłatny.
Młodzież uczestniczyła w całodziennych zajęciach prowadzonych przez nauczycieli i animatorów z Francji, którzy dbali nie tylko o aspekt edukacyjny obozu, ale także o poznawanie historii, tradycji i zwyczajów panujących w ich kraju. Nie zabrakło czasu na wypoczynek i bogaty program sportowo-rekreacyjny: wycieczki krajoznawcze, wyjścia do kina i muzeów, dyskoteki. Zapoznajmy się z wypowiedziami dwóch uczestniczek obozu Sylwii Ciruszys i Justyny Milewskiej z klasy III F:
Sylwia: „Nasza
grupa liczyła 35 osób. Podzielono nas na trzy grupy według umiejętności. Między
śniadaniem, a obiadem mieliśmy cztery godziny nietypowo prowadzonych lekcji
(tzn. rozmowy o naszych pasjach, marzeniach, itp). Lekcje prowadzone były
przez czworo nauczycieli z Francji. Po południu dwie młode panie, także z
Francji organizowały nam rozrywkę (gry, zabawy, konkursy - wszystko prowadzone
było w języku francuskim). Mieliśmy dużo okazji na zwiedzanie miasta. Byliśmy w
planetarium i obserwatorium, a także na plaży w Gdyni.
Będę bardzo miło wspominała ten obóz, bo mogłam poznać wielu ciekawych ludzi,
podszkolić swoją wymowę i gramatykę. języka francuskiego”.
Justyna: „Jestem tegoroczną absolwentką Gimnazjum nr 2 w Olecku. W tym roku wakacje spędziłam w Olsztynie, na dwutygodniowym kursie języka francuskiego. Jechałam tam z mieszanymi uczuciami. Wakacje i nauka…dzięki! Na miejscu okazało się, że prócz wykładów z przesympatycznymi Francuzami, zaplanowano nam mnóstwo atrakcji: planetarium, muzea, wycieczka nad Bałtyk, kino 5D, basen, dyskoteki, zwiedzanie okolic. Nawet nie jestem w stanie wymienić wszystkiego. Język francuski okazał się być łatwym językiem. Nauka przez integrację z młodzieżą francuską okazała się o wiele łatwiejsza, niż sucha nauka regułek książkowych.
Te wakacje zaliczam do wyjątkowo udanych. Zachęcam wszystkich do korzystania z takich okazji. Bo nie dość, że odciążają rodzicielską kieszeń, niosą niezapomniane wrażenia, to także przygotowują nas do egzaminu dojrzałości, a co najważniejsze – dostarczają masę wspomnień”
Uczestnictwo w obozie było dla gimnazjalistów nagrodą za dobre sprawowanie i wyniki w nauce.
Wojciech Jegliński